Sponsorit opiskelijatapahtumissa

Sponsorien merkitys

Jokainen opiskelijahan opiskelee tapahtumien takia. Eikö se näin ole? Olet varmasti kuullut vanhemmalta ikäpolvelta ainakin kerran elämässäsi lauseen ”se opiskeluaika oli villiä aikaa”. Oletko kuitenkaan koskaan miettinyt, että kuka nämä tapahtumat mahdollistavat ja mistä kaikki raha niihin tulee? Tapahtumien liput eivät yksiselitteisesti voi kattaa kaikkia kuluja.

Tässä kohtaa kehiin astuvat sponsorit. Yritykset ovatkin siis suuressa osassa tapahtumien mahdollistamista. Ilman yritysten tukea tapahtumia olisikin luultavasti huomattavasti vähemmän ja liput olisivat kalliimpia.

Yritykset pystyvät myös tarjoamaan monenlaisia erityyppisiä palveluitaan tapahtumiin. Hyvänä esimerkkinä mm. baarien sponsorointi tarjoamalla DJ-palveluita ja baarimikkoja. Nämä ovat loistava lisä tapahtumien sisällön luomisessa.

Miksi yritykset tukevat tapahtumia?

Tapahtumien kautta markkinointi on myös loistavasti kohdistettua markkinointia. Opiskelijat ovat hyvin potentiaalisia uusia työntekijöitä heille. Sponsoroimalla tapahtumissa he saavat loistavaa näkyvyyttä ja tätä kautta opiskelijoita hakemaan heille töihin.

Miten opiskelijat näkevät sponsorit?

Opiskelijoiden ensimmäinen näkökulma ei tietystikään ole aikaisemmin mainittu mahdollinen työpaikka. Opiskelijat ovat tyytyväisiä ilmaisesta tavarasta, jota jaetaan tapahtumissa, ja tyytyväisiä myös halvemmista tapahtumalipuista. Yritykset jäävät kuitenkin varmasti opiskelijoiden mieleen alitajuntaisesti, ja työpaikkaa hakiessa nämä ajatukset palaavat mieleen.

Mielestäni suurin osa opiskelijoista ymmärtää sponsorien suuren merkityksen tapahtumien järjestämisessä. Sponsorien hankinta on tärkeää työtä, joka ei myöskään näy suoranaisesti ulospäin. Sponsorointia ja sponsorien hankintaa tulisikin arvostaa ja olla näistä asioista kiitollinen.

Kuva: Warrantti ry

-JM/Afterwork Studies

Jätä kommentti